Karak کارک
5 قدم تا موفقیت در کسب و کار
تاربخ انتشار : جمعه، 03 اردیبهشت 1395   |   موضوع : موفقیت در کار و زندگی
5 قدم تا موفقیت در کسب و کار

در اوایل قرن بیستم میلادی همزمان با رکود حاکم بر اقتصاد جهانی، جنبش هایی تحت عنوان جنبش روابط انسانی شکل گرفت، که مسیر اقتصاد جهانی را به طور کلی تغییر داد . تا قبل از آن کارمندان یک ماشین فرض می شدند که تنها اهداف مالی دارند. ( نظریه مدیریت علمی تیلور ) پس از آن و با حاکم شدن روابط انسانی بر سازمان ها شکل کلی کسب و کار تغییر کرد ! دیگر تولید حرف اول را نمی زد و جای خود را به فروش و بازاریابی داده بود . هر سازمان و بنگاه اقتصادی که خود را با شرایط جدید منطبق کرد، توانست به حیات خود ادامه دهد. سال ها بعد، در اواخر قرن بیستم میلادی کسب و کار کلاسیک با حفظ ارزش های جنبش روابط انسانی وارد مرحله مهم دیگری به نام کسب و کار مدرن شد، که هم اکنون به فعالیت خود ادامه می دهد، ما در این مقاله قصد داریم به ذکر نکاتی در مورد موفقیت کسب و کار در این عصر تاریخی مهم بپردازیم.   

1 – تحلیل بازار و بازاریابی 
یکی از مهمترین گام های رسیدن به موفقیت در کسب و کار مدرن امروزی، تحلیل درست بازار و بازاریابی اصولی است . در این مرحله باید بازار و مخاطب هدف بدون هیچگونه ایده ال گرایی شناخته شده و برای آن برنامه ریزی شود . بازاریابی باید بر حسب نیاز و با توجه به نوع سرویس ( بازرگانی ، خدماتی یا تولیدی ) انجام بپذیرد. باید توجه داشت که برای هر نوع سرویسی نیاز به یک بازاریابی منحصر به فرد و یکتا است .


2 – تبلیغات 
تبلیغات به روش اصولی و اثر بخش یکی دیگر از گام های رسیدن به موفقیت در کسب و کار است. به طور قاطع می توان گفت که هیچ نوع کسب و کاری وجود ندارد که بدون تبلیغات اصولی توانسته باشد، در این رقابت جهانی دوام آورده باشد . تبلیغات در واقع به شما کمک می کند تا نام تجاری خود را به یک برند تبدیل کنید . برند ها همواره ها در ذهن مردم می ماند و این برند ها هستند که موفقیت شما رو تضمین می کنند . 

3 – فعالیت در دنیای مجازی 
یکی از بزرگترین تفاوت های کسب و کار مدرن امروزی با نوع کلاسیک خود، فعالیت برنامه ریزی شده در دنیای مجازی است . با پیشرفت علم و فراگیر تر شدن اینترنت میان همه ی جوامع و با تعاملی تر شدن روابط انسان ها با یکدیگر، لزوم حضور در فضای مجازی بیش از پیش برای کسب و کار ها مطرح شد .   

4 – کیفیت خدمات 
شاید بتوان گفت که هیچ فرقی نمی کند که کسب و کار شما به صورت معمول و عام باشد و یا به صورت اینترنتی ! در هر صورت کیفیت خدمات یکی از مهم ترین گام های رسیدن به موفقیت در کسب و کار است . هر چه کیفیت خدمات به مطلوب مخاطبان و مشتریان نزدیک تر شود، فرایند تبدیل شدن کسب و کار شما به یک برند معتبر، سریع تر انجام می پذیرد . 

 

5 – مشتری به عنوان یک اصل 
یکی دیگر از مهم ترین مشخصه های کسب و کار های نوین امروزی توجه به این موضوع که مشتری یک اصل مهم در این تعامل است و نباید به فرع کشانده شود . احترام به مخاطب برای کسب و کار اعتبار به همراه دارد و زمینه موفقیت کسب و کار را بیش از پیش هموار می سازد.
 

© کلیه حقوق برای سایت کارک محفوظ می باشد. 1396 up
shopify analytics tool