Karak کارک
10 گام برای اینکه مطئمن شوید کار خود در حال پیشرفت هستید!
تاربخ انتشار : جمعه، 27 فروردین 1395   |   موضوع : موفقیت در کار و زندگی
10 گام برای اینکه مطئمن شوید کار خود در حال پیشرفت هستید!

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین اقداماتی که باید در حیات یک کسب و کار صورت گیرد آنالیز دقیق پیشرفت در کسب و کار است. از جهات بسیار زیاد این موضوع برای مدیران مشاغل اهمیت ویژه ای دارد . اقدامات باید به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و چرایی هر اتفاق اعم از آن که آن اتفاق خوب یا بد باشد مشخص گردد. این کار در واقع به صاحبان مشاغل کمک می کند که با شناسایی نقاط ضعف خود و بهبود آن، بتوانند زمینه را برای موفقیت کسب و کار خود فرآهم آورند. در این مقاله بر آن شده ایم تا در مورد چگونگی اطمینان از پیشرفت کسب و کار صحبت کنیم.  

1 – انتقاد پذیری 
شاید یکی از مهم ترین مشخصه های به بلوغ رسیدن یک ایده و کسب و کار این است که توانایی شنیدن صدای مخالف را تا حد زیادی در خود بهبود ببخشید این توانایی نقش بسیار زیادی در موفقیت کسب و کار دارد . 

2 – احترام به مخاطب 
مخاطب قلب تپنده یک کسب و کار است و بدون مخاطب کسب و کار معنی ندارد، از این رو احترام کامل به مخاطب باعث می شود که یک کسب و کار در مسیر درستی قرار گیرد زیرا در این رویکرد ارزش بالای مخاطب آشکار می شود .  


3 – فعالیت در شبکه های اجتماعی 
یکی از مهمترین اقداماتی که یک کسب و کار در حال پیشرفت باید انجام دهد، فعالیت مستمر و برنامه ریزی شده در شبکه های اجتماعی است. امروزه شبکه های اجتماعی بسیار تاثیر گذار هستند، و سرمایه گذاری در این بخش حیات کسب و کار شما را تضمین می کند.  

4 – مسئولیت پذیری 
شاید هیچ چیز به اندازه مسئولیت پذیری در دنیای مدرن امروز اهمیت نداشته باشد، این ویژگیِ مسئولیت پذیری است که باعث اعتماد مخاطب می شود . از این رو لازم است، طوری برنامه ریزی شود که مخاطبان اولین صفتی که برای ما در نظر می گیرند مسئولیت پذیری باشد.    

5 – سنجش و تحلیل واقعی 
تحلیل کسب و کار باید به گونه ای جامع انجام گیرد، بدین صورت که تمام نقاط ضغف آن مشخص گردیده و  با در نظر گرفتن مصلحت برای حل آن تلاش کرد . هر چقدر سنجش کار دقیق تر و به واقعیت نزدیک تر باشد کسب و کار بیش از پیش در جهت پیشرفت قرار خواهد گرفت .  

6 – از شکست های کوچک نا امید نشوید و به موفقیت های کوچک دل نبندید. 
هیچگاه نباید در هنگام رسیدن به موفقیت های کوچک آنچنان سرمست و مغرور شد که ادامه مسیر را فقط روشنایی دید و در هنگام شکست نباید آن چنان نا امید شد که چیزی جز سیاهی به نظرمان نیاید . از این رو لازم است که تواضع ، فروتنی و صبر را در خود پرورش دهیم . 


7 – نظر سنجی 
به صورت پیوسته در مسیر موفقیت خود نظرات مخاطبین خود را جویا شوید و حتی آنان را برای انجام این کار به روش های مختلف ترغیب کنید . این موضوع به شما کمک می کند که نقاط ضعف خود را بهتر بشناسید.  

8 – تیم خود را به صورت بهینه گسترش دهید 
همواره باید به این موضوع توجه داشت که اگر برای هر نقش به درستی وظیفه ای تعیین نگردد، و افراد بدون هیچگونه هدفی استخدام شوند، آن کسب وکار محکوم به نابودی است . پس با انتخاب مناسب مهره های خود کسب و کار خود را در مسیر موفقیت رهبری کنید .   

9 – همواره به فکر افزایش روحیه کارمندان خود باشید . 
یکی از مهم ترین وظیفه های یک مدیر برای پیشبرد کسب و کار خود این است که همواره در لحظات سخت، دوست و دلسوز کارمندان خود باشد تا آنان حداکثر تلاش خود را برای موفقیت کسب و کار انجام دهند. 

10 – عذر خواهی کنید 
شاید فرهنگ عذر خواهی آن چنان که باید در میان مدیران فراگیر نشده باشد. عذر خواهی یک مدیر از دیدگاه مخاطب و کارمندان شهامت قلمداد می شود و باعث اعتماد به مدیر می شود . از این پس به عذر خواهی به چشم دیگری نگاه کنید . 


 

© کلیه حقوق برای سایت کارک محفوظ می باشد. 1395 up
shopify analytics tool